Bouwjaar | 10-08-1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 90.600 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.275 cc |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 10-08-1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 90.600 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.275 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Hofman Leek Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rodenburg 1 |
Postcode | 9351 PV |
Plaats | Leek |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)594 - 516604 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.hofman.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Modeljaar: 2023
Aantal cilinders: 4
Motorrijtuigenbelasting: geen
Referentienummer: 15580
Originele en mooie Mini 1300 cooper met de unieke en bijzondere hydrolastic vering, afkomstig uit Spanje en door het gunstige klimaat roestvrij gebleven , met de originele dubbele SU carburateurs, voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger om het extra motorvermogen te temmen . De massaproductie begon met de opening van de Authi fabriek in Pamplona in 1969. In april van dat jaar kwamen er twee versies van de Mini 1000 op de markt, respectievelijk Standard en Especial. Zelfs de standaardversie werd destijds als relatief goed uitgerust beschouwd. Van 1964 tot 1971 hadden de Mini's het door Alex Moulton ontworpen hydraulische veersysteem met de benaming 'hydrolastic'. Daarna ging men, met name uit kostenoverweging, weer terug naar de oorspronkelijke rubber elementen voor de vering.De Mini zou de hoogste verkoopaantallen behalen van alle modellen in de korte geschiedenis van Authi, met meer dan 140.000 exemplaren tegen de tijd dat de fabriek zeven jaar later werd gesloten.De auto werd volledig geassembleerd in Pamplona. De carrosserie werd geleverd vanuit Engeland, de motor en de versnellingsbak werden vervaardigd in de eigen fabriek. In oktober 1968 verscheen de Mini 1275 C waarvan de C aan het einde aan de Cooper deed denken. Deze was uitgerust met lederen stoelen, een notenhouten dashboard en met diverse andere uitrustingsdetails die op de in Engeland geproduceerde Mini's niet leverbaar waren.In 1971 introduceerde Authi de Mini 1275 GT waarvan de specificaties nauw overeenkwam met die van de overeenkomstige in Engeland gebouwde Mini 1300 Cooper. Deze auto verving het eerste model van het bedrijf, de Mini 1275 C. De lederen stoelen en het notenhouten dashboard van het oude model verdwenen. Het bedrijf bleef bestaan tot 1976 toen British Leyland geen geld meer had en de bijna nieuwe Authi-fabriek werd verkocht aan de autofabrikant SEAT .
= Bedrijfsinformatie =
Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.
Altijd ruim 500 auto's op voorraad, check de actuele voorraad via www.hofman.nl.
Volg ons ook op facebook.com/HofmanLeek
Bel ons voor de mogelijkheden voor inkoop, verkoop, consignatieverkoop en stalling.
* Veilig online kopen @ hofman.nl * Levering aan huis mogelijk * Inruil mogelijk
Al onze autos staan met een zeer uitgebreide fotoreportage (60-100 fotos) online op www.hofman.nl
Alfa Romeo Spider Giulia GTV Giulia Giulietta
Aston martin DB7 DB 7 VANTAGE VOLANTE
Audi 100S coupe 100 S 80 90 TT
BMW 1502 1602 2002 700 Isetta 318 320 323I 323 I 325 518E21 E30 E 30 E24 E 24 Alpine Z3 Z 3 Z4 Alpine B6 Isetta M635 CSI
Chevrolet corvette C1 C2 C3 C4 3100 pick up Camaro SSR Nova Special Deluxe Suburban
Fiat 500 Nuova 124 spider Topolino
Ford Thunderbird Mustang Fairlane Capri ranchero gran torino taunus turnier 12M 12 M
MGA MGB MGC MGF MG F MGTF MGTD MG MG A MG B MG C MG
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mini Electric | Een groene Mini
Mini staat bekend om de klassieke vormgeving en het dynamische weggedrag. Echter, ook Mini moet groener worden en daarom is er nu ook een elektrisch aangedreven versie van het iconische model. Maar past elektrische aandrijving wel bij een retro-model? En is een groene Mini even aantrekkelijk als de varianten met een conventionele verbrandingsmotor?
De Mini Electric biedt dezelfde retro-vormgeving en hetzelfde levendige weggedrag als de versie met benzinemotor, maar dan zonder uitstoot en tegen een lagere kilometerprijs. Beperkt bereik.
Plus
- heel veel rijplezier
- geslaagde vormgeving
- degelijk, solide gevoel
Min
- bombastisch geluid standaard audiosysteem
- forse prijs
- kleine actieradius
Conclusie
Is de Mini Electric even speels en begeerlijk als de varianten met conventionele aandrijving? Zeker! Echter, omdat Mini een bestaand model achteraf heeft omgebouwd tot elektrische auto was slechts ruimte voor een kleine batterij. Omdat de accu het duurste onderdeel is van een elektrische auto zou mogen worden verwacht dat de Mini Electric voordelig wordt aangeboden, maar het tegendeel is waar. De Mini Electric is duurder dan elektrische auto's van de concurrentie, die naast een groter bereik ook meer ruimte en/of luxe bieden.
En Mini zet daar slechts één ding tegenover: plezier! De proefrit leert dat het plezier zo groot is, dat menigeen de hoge prijs of het beperkte bereik daarom graag voor lief neemt. Het plezier begint met het uiterlijk, waardoor de bestuurder al een glimlach op het gezicht heeft voordat de eerste meter gereden is. Bij kalm rijden valt op hoe verfijnd de Mini in de loop der jaren is geworden op het gebied van bouwkwaliteit, uitrusting en rijeigenschappen. De grootste aantrekkingskracht zit uiteraard in het levendige weggedrag, want daarmee weet ook deze groene Mini iedereen te charmeren.