Bouwjaar | 30-09-2020 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 43.000 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | J-520-PR Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 107 kW (146 pk) |
€ 19.950,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 30-09-2020 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 43.000 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | J-520-PR Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 107 kW (146 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Terpstra Groningen BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rostockweg 4 |
Postcode | 9723 HG |
Plaats | Groningen |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)50 - 5474220 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autoterpstra.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Let op: betreft een demonstratiewagen, de kilometerstand kan iets afwijken. Voor een bezichtiging graag van te voren een een afspraak maken.
** Deze prijs is inclusief de € 2.000,- subsidie die u als particulier kunt aanvragen bij de Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren (SEPP). Zolang beschikbaar **
Voor de zakelijke rijder bedraagt de bijtelling slechts 8%, tot maar liefst 8 oktober 2025. En u kunt als zakelijke ondernemer de BTW terug vragen!
Voor advies en/of hulp kunt u bij ons altijd terecht.
Deze Mazda MX-30 is een elektrische auto die laat zien dat het ook anders kan. In plaats van grote accu's en grootse prestaties, kiest Mazda voor lichtgewicht bouw en daarmee levendigheid en verfijning.
De geadverteerde prijs is een RIJKLAAR prijs, echter exclusief de eventueel gemonteerde slotbouten op de velgen. Occasions boven de € 4500,- worden geleverd inclusief het Terpstra afleverpakket . Dit pakket omvat: afleverings- of onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema, minimaal 1 jaar APK, halve tank brandstof, airco check, volledige reiniging van het exterieur & interieur, tenaamstelling kenteken, gecontroleerde en gegarandeerde kilometerstand, 12 maanden BOVAG-garantie en/of fabrieksgarantie en 1 jaar Mazda Europese mobiliteit service (uitsluitend Mazda). Ondanks de uitgebreide aandacht die aan het opstellen van deze advertentie is besteed, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele fouten in de advertentie.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda MX-30 | Eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen
Mazda heeft een reeks verstandige, functionele en ruime gezinsauto's. Mazda heeft ook een eigenzinnige, eigenwijze en unieke gezinsauto. Dat s de MX-30. Die is voortaan leverbaar met bijzondere aandrijving; de "MX-30 e-SkyActiv R-EV" is een elektrische auto met een rotatiemotor als generator. Is dat alleen techniek om de techniek of dient deze bijzondere aanpak een hoger doel?
De Mazda MX-30 R-EV combineert een elektro- en een rotatiemotor. Dit zorgt niet voor betere prestaties of een lager verbruik. Het geeft deze eigenzinnige auto wel nog meer karakter.
Plus
- eigenzinnig karakter
- verfijnd weggedrag
- slimme constructie achterportieren
Min
- hoog verbruik (benzine en elektriciteit)
- niet voordeliger dan een volledig elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Is de combinatie van een elektromotor en een rotatiemotor in de "Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV" alleen een technisch hoogstandje of heeft het echt voordelen? Helaas biedt de combinatie geen voordelen, anders dan de compacte afmetingen van het geheel. De prestaties zijn niet beter dan gemiddeld, terwijl zowel het stroom- als het benzineverbruik hoger zijn dan die van conventionele plug-inhybrides of volledig elektrische auto's. Ook de prijs is niet lager dan die van de concurrentie.
En toch is de MX-30 R-EV als een uiterst aangename auto ervaren. De testrijder heeft zelfs met een continue glimlach achter het stuur gezeten! De MX-30 R-EV heeft een uitgesproken karakter en daarbij hoort ook bijzondere techniek. Als Mazda zou kiezen voor een standaard plug-inhybride zou dat karakter verloren gaan. Bovendien spreekt de MX-30 R-EV een nieuwe doelgroep aan. Wie nog niet klaar is voor een volledig elektrische auto, kan dankzij het extra bereik van de verbrandingsmotor worden verleid om wel de stap richting elektrisch rijden te maken. Maar dan wel met eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen.