Land Rover Defender 2.4 TD4 90 SW E Airco .
€ 39.900,-
Bouwjaar | 04-09-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 111.606 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | L-788-TG Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.402 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 04-09-2008 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 111.606 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | L-788-TG Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.402 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Hofman Leek Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rodenburg 1 |
Postcode | 9351 PV |
Plaats | Leek |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)594 - 516604 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.hofman.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt 2007 - dec 2011
Referentienummer: 9077
Technische informatie
Koppel: 360 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 60 liter
Acceleratie (0-100): 16,8 s
Topsnelheid: 132 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 399 x 179 x 213 cm
Wielbasis: 236 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.795 kg
Laadvermogen: 755 kg
GVW: 2.550 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 266 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10 l/100km (1 op 10,0)
Brandstofverbruik in de stad: 12,5 l/100km (1 op 8,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,6 l/100km (1 op 11,6)
Historie
Aantal eigenaren: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 632 - € 677 per kwartaal
Dé stijlicoon perfect uitgevoerd. Zeker vandaag de dag is het steeds lastiger om jezelf te identificeren met een nieuw gekochte auto; ze beginnen steeds meer op elkaar te lijken en worden ook 'functioneler'. Slechts een paar auto' s blijven over, waaronder natuurlijk de Defender. Uiteraard kun je hem ook niet mooi vinden, maar zijn karakter is daar (een jaren oud icoon vernieuwen is ook gewoon erg lastig). Toch blijft deze generatie dé echte Defender, de stijlicoon en de definitie van 4x4, 100% karakter en compromisloos.
Het leuke van de Defenders is dat ze altijd verschillend zijn; zelden kom je eenzelfde tegen. Denk aan veel dikke lampen, snorkels, traanplaat... maar eigenlijk zelden nog helemaal puur en origineel. Hoezeer we het personaliseren bewonderen en leuk vinden, is een volledig origineel gebleven Defender stiekem wel het mooiste. Hij is zo bedacht, en als je er lang naar kijkt, perfect zoals hij is. Al helemaal dit exemplaar. De kleurstelling om mee te beginnen, tijdloos en iconisch. Het witte dak met de stalen witte velgen steekt heel mooi af op de unikleur groen, met zelfs nog een matchende witte reservewiel afdekplaat. Ondanks zijn pure specificatie heeft hij een handig roofrack, want deze is namelijk, in tegenstelling tot veel anderen, voorzien van een trap, zodat je er daadwerkelijk makkelijk iets aan hebt en er goed bij kunt. Wat trouwens een leuke unieke accessoire is, is dat de, als optie bestelde luifel met palen, lijnen en haringen er nog nieuw bij zit, voor de complete Defender offroad-vakantie.
Het interieur matcht eigenlijk super goed bij zijn buitenkant; mooi origineel en niet over de top, maar tegelijkertijd wel voorzien van airco, elektrische ramen en een kanteldakje.
Wat hem al helemaal uniek maakt, is zijn tellerstand. Geregeld zie je ze wel voorbij komen dat ze de 300.000 kilometer gepasseerd hebben, maar deze heeft slechts 111.639 kilometer achter de rug, een aandrijflijn waar je nog lang mee vooruit kan.
Hij is nieuw geleverd door autobedrijf Authos S.p.A. in Turijn (Italië) op 09/2008, waar hij tot 10/2021 heeft mogen rijden. Door dit droge en zoutvrije kl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!