Bouwjaar | 29-06-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kenteken | T-676-FL Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 167 kW (227 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 29-06-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kenteken | T-676-FL Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 167 kW (227 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Virena Groningen |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rostockweg 2 |
Postcode | 9723 HG |
Plaats | Groningen |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)50 - 2002003 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.virena-autogroep.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Nieuw: Ja
Modelreeks: apr 2021 - 2024
Technische informatie
Koppel: 350 Nm
Aandrijving
Actieradius: 504 km
Transmissie
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 7,3 s
Topsnelheid: 185 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 470 x 189 x 155 cm
Wielbasis: 290 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.885 kg
Laadvermogen: 540 kg
GVW: 2.425 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accu: 77 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 11 kW, 75 km actieradius per uur, compleet vol in 7 uur en 2 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 240 kW, 1018 km actieradius per uur, compleet vol in 0 uur en 15 minuten
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/alcantara
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 17,2 kWh/100km
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 29-06-2030
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Overige informatie
Bruikbare accucapaciteit: 73.53 kWh
Ingeschatte actieradius: 378 km
Ingeschat verbruik: 22.06 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 374 km
Actieradius praktijk winter: 323 km
Verbruik praktijk zomer: 21.23 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 25.43 kWh/100km
Rijklaarprijs. BTW-auto. Kia EV6 77kWh Plus RWD voorzien van o.a. climate control, LED koplampverlichting, navigatie, Apple Carplay / Andriod auto met stuurbediening, bluetooth, stoelverwarming voor en achter, achteruitrijcamera, stuurwielverwarming, stoelventilatie voor, elektrische achterklep, achteruitrijcamera, elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen, 20 inch lichtmetalen velgen etc. Wegenbelasting: 0,- per 3 mnd., fabrieksgarantie tot juni 2030.
De Kia EV6 is geschikt voor snelladen: op gelijkstroom (DC) tot een vermogen van maximaal 240 kW.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Kia EV6 GT | Elektrische rijders-auto
Met de komst van elektrische auto's is er veel veranderd. Ze zijn stiller, schoner en... paardenkrachten zijn veel goedkoper geworden. Daarom zijn er inmiddels diverse elektrische auto's die het prijskaartje van een luxe reisauto hebben, maar het motorvermogen van een supersportwagen. Ondanks het feit dat de EV6 geen recordvermogen levert, belooft Kia dat de GT nog verder gaat. Hoe dan?
De Kia EV6 GT is de eerste snelle elektrische auto die niet alleen uitblinkt in een rechte lijn, maar ook dynamisch stuurt en communiceert als een echte rijdersauto.
Plus
- zeer snel
- uitmuntende wegligging
- heel veel paardenkrachten per euro
Min
- zeer hoog energieverbruik
- onhandig grote draaicirkel
- hinderlijke reflecties dashboard in voorruit
Conclusie
Ooit was het ondenkbaar, maar inmiddels zijn er diverse auto's te koop die meer dan 500 pk leveren en toch niet meer kosten dan een luxe reisauto. Elektrische aandrijving is eenvoudiger en doeltreffender dan een verbrandingsmotor en mede dankzij belastingvoordeel zijn elektrische paardenkrachten ook nog eens voordeliger. Daarom is de Kia EV6 er nu als GT met niet minder dan 585 pk / 740 Nm aan vermogen.
Zoals eerder aangegeven is dat heel spectaculair, maar niet uniek. Daarom gaat Kia een stapje verder dan de concurrentie door de nadruk niet te leggen op de paardenkrachten, maar op de rijeigenschappen. Nog meer dan bij andere snelle elektrische auto's zijn het onderstel, de banden, de bediening en zelfs de zithouding aangepast. Dat resulteert in veel meer dan alleen sprintvermogen en maakt de EV6 GT de rijdersauto onder de elektrische gezinsauto's.