Bouwjaar | 21-06-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 128.417 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.574 cc |
Vermogen | 54 kW (74 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-06-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 128.417 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.574 cc |
Vermogen | 54 kW (74 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Hofman Leek Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rodenburg 1 |
Postcode | 9351 PV |
Plaats | Leek |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)594 - 516604 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.hofman.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Sedan
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Modeljaar: 1977
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 980 kg
GVW: 980 kg
Motorrijtuigenbelasting: geen
Referentienummer: 16024
Te koop BMW 1502, 4 bak met Duits kenteken en H zulassung. Vanaf 1981 in het bezit van de laatste eigenaar, de conditie en staat van de auto straalt er dan ook vanaf. De BMW 02-reeks was de middenklasse wagen van BMW van 1966 tot 1977. De reeks werd afgeleid van de BMW nieuwe klasse, maar had twee in plaats van vier deuren. De eerste wagen van de 02-reeks die aangedreven werd door de BMW M10 viercilindermotor kreeg de naam 1600-2 (Typ 114) om aan te geven dat het hier een tweedeurs betrof en niet de 1600 vierdeurs. Bij de type-aanduiding van de 02-reeks slaan de eerste twee cijfers op de cilinderinhoud, behalve bij de latere 1502 die ook een 1573 cc motor had. In 1968 werd de 2002 (E10) geïntroduceerd met een 1990 cc motor en werden de 1600 en 2002 voortaan ook als (vol)cabriolet aangeboden. Tot 1971 waren de 1600 en 2002 ook in een ti versie verkrijgbaar met een dubbele solex carburateur met respectievelijk 100 en 120 pk. Als optie kon gekozen worden voor het alpina pakket waarmee nog meer pk's geleverd werden. Vanaf 1971 was er een kleine facelift en werd de naam 1600-2 gewijzigd in 1602. De 1802 (Typ 114) met een motorinhoud van 1766 cc werd geïntroduceerd en de 2002tii met mechanische inspuiting en een motorvermogen van 130 pk kwam ter vervanging van de 2002ti. De facelift in 1971 was tevens de start van de Touring (E6), deze variant had een derde deur, eigenlijk een enorme achterklep. In augustus 1973 was er een grote restyling van de 02-reeks. Er kwam een andere neus met een plastic grill en een andere achterkant met vierkante achterlichten. De cabrio werd ook aangepast en was nu alleen met rolbeugel te verkrijgen: de 2002 baur cabrio. In 1974 kwam BMW met de 2002 turbo (E20) met mechanische injectie en turbocompressor met een motorvermogen van 170pk. Dit was de eerste Europese in serie geproduceerde wagen met een turbo, twee jaar voor de Porsche 930 turbo. De 2002 turbo was te krijgen in zilver en wit (en één auto is afgeleverd in de kleur zwart). Door de oliecrisis werd het benzineverbruik erg bekritiseerd en het seriemodel werd een flop met slechts 1672 geproduceerde exemplaren. In de racerij sloeg het idee van de turbomotor echter wel aan: BMW is met de turbomotor, gebaseerd op het M10 onderblok, zelfs wereldkampioen Formule 1 geworden. In 1975 werd de 02-reeks opgevolgd door de BMW E21 maar het instapmodel 1502 werd nog tot 1977 geproduceerd.
= Bedrijfsinformatie =
Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.
Altijd ruim 500 auto's op voorraad, check de actuele voorraad via www.hofman.nl.
Volg ons ook op facebook.com/HofmanLeek
Bel ons voor de mogelijkheden voor inkoop, verkoop, consignatieverkoop en stalling.
* Veilig online kopen @ hofman.nl * Levering aan huis mogelijk * Inruil mogelijk
Al onz
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW 1-Serie | Eentje met pit
Bij de BMW 1-Serie draait alles om rijplezier. Daarom is een geavanceerd onderstel standaard. Vervolgens rest slechts de keuze tussen een standaard of extreem sterke motor. Die laatste is uiterst kostbaar en niet voor iedereen weggelegd. Om de kwaliteiten van de 1-Serie voor een groter publiek tot hun recht te laten komen is er nu eentje met extra pit: maak kennis met de BMW 128 TI.
De BMW 1-Serie is een compacte auto waarbij de nadruk ligt op rijplezier. Met de 128TI zorgt extra vermogen ervoor dat de dynamische kwaliteiten nog beter tot hun recht komen.
Plus
- uitstekende rijeigenschappen
- levendige, krachtige motor
- moderne uitrusting
Min
- remmen zijn sterk, maar niet bijterig
- glad leder op stoelen 128TI
Conclusie
De derde generatie van de BMW 1-Serie is er nu ook als TI. Deze versie bevindt zich tussen de razendsnelle en uiterst kostbare M135i en de reguliere versies. De 128TI heeft meer vermogen dan een standaard 1-Serie, maar minder dan de M135i. Bovendien heeft het topmodel vierwielaandrijving en een sportonderstel, terwijl de TI wel het aangepaste onderstel, maar alleen voorwielaandrijving heeft.
De grotere motor zorgt op de eerste plaats voor meer rust op de lange afstand. Het aangepaste onderstel en het extra vermogen zorgen dat de dynamische kwaliteiten van de 1-Serie nog beter tot hun recht komen. Kortom: de 128TI is een één met meer pit.