Nissan Leaf
Stille revolutie
2011 was een gedenkwaardig jaar in de autoindustrie. Toen ontketende Nissan een revolutie door de eerste betaalbare en in massa geproduceerde elektrische auto te introduceren: de Leaf. Nu, in 2018, is het tijd voor een geheel nieuwe Leaf. Zal Nissan opnieuw een revolutie ontketenen?
De Nissan Leaf 2018 maakt elektrisch rijden bereikbaar voor een grote doelgroep dankzij een perfecte balans tussen prijs, prestaties, bereik en uitrusting.
Plus
- uitstekende prijs/prestatie verhouding
- uiterst comfortabel
- prima rijeigenschappen
Min
- rommelige indeling beeldscherm boordcomputer
- stuurwiel niet telescopisch verstelbaar
- matige ruimte achterin
Conclusie
Nadat de eerste Nissan Leaf in 2011 een ware revolutie ontketende, is het gemakkelijk om de tweede Leaf onterecht negatief te beoordelen. Dat komt omdat er op ieder punt inmiddels een (elektrische) auto is aan te wijzen die iets beter doet. Er zijn elektrische auto's die goedkoper, sneller en spannender zijn dan de nieuwe Nissan Leaf. En ondanks de veelbelovende reclamespots biedt de nieuwe Leaf geen innovatieve techniek, maar slechts bestaande techniek die verder is doorontwikkeld.
En toch is de nieuwe Nissan Leaf minstens zo'n baanbrekende auto als de eerste! Wat de Nissan Leaf 2018 namelijk doet is elektrisch rijden toegankelijk maken voor een groter publiek. Nissan heeft de perfecte balans gevonden tussen prijs, prestaties, actieradius, uitrusting en uiterlijk. De nieuwe Leaf maakt de keuze voor een auto met verbrandingsmotor daarom nog onlogischer. Juist door elektrisch rijden gewoon te maken, zorgt de Leaf opnieuw voor een revolutie in de autowereld.
Nissan Leaf 9 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
71.898 km - 2020 € 19.870,- incl. BTW
74.825 km - 2020 € 19.950,- incl. BTW
73.123 km - 2020 € 19.940,- incl. BTW
74.570 km - 2020 € 19.740,- incl. BTW
85.621 km - 2016 € 8.999,-
60.948 km - 2015 € 8.999,-
133.123 km - 2019 € 16.950,- incl. BTW
84.321 km - 2019 € 21.820,- incl. BTW
78.983 km - 2013 € 7.499,-