Ford Mustang MACH-E
Van moeten mogen maken
Wil men elektrisch rijden of moet men elektrisch rijden? De meningen zijn daar sterk over verdeeld. Vernieuwers, slimme rekenaars en idealisten zijn al langer overtuigd van de kwaliteiten van elektrische auto's. Maar traditionele autoliefhebbers moeten nog weinig hebben van de elektrische auto. Daar wil Ford nu verandering in brengen met de legenarische naam "Mustang" en de belofte van heel veel rijplezier. Kan de "Ford Mustang MACH E" elektrisch moeten rijden veranderen in elektrisch mogen rijden?
De Ford Mustang MACH-E is een elektrische auto die ruimte, sportiviteit en moderne techniek combineert met het DNA van de klassieke sportwagen van weleer.
Plus
- dynamisch weggedrag
- groot bereik
- uitstekende prestaties
Min
- onhandige en gevaarlijke locatie laadaansluiting
- deurhendels rechts alleen voor linkshandigen / deurhendels links alleen voor rechtshandigen
- batterij kan niet voorverwarmen om snel te laden bij lage temperaturen
Conclusie
Weet de Ford Mustang MACH-E elektrisch moeten rijden om te zetten in elektrisch mogen rijden? Ja, zonder enige twijfel. Sommige zaken vragen echter wel gewenning. Ook na een week rijden blijft het vreemd dat de nieuwe Mustang een SUV is. Echter, dat is waar het grote publiek om vraagt. Bovendien is deze pretauto hierdoor veel beter te verantwoorden bij het gezin.
De Mustang MACH-E overtuigt door nadrukkelijk te kiezen voor innovatie. Dat heeft betrekking op de bediening (groot centraal beeldscherm), de vele instellingen om de auto aan te passen aan uiteenlopende wensen en toegang via een app op de smartphone.
De echte kracht zit uiteraard in de rijeigenschappen. De MACH-E is superieur aan een auto met verbrandingsmotor als het gaat om prestaties, comfort en stabiliteit. De kosten per kilometer liggen veel lager, terwijl de actieradius ruim voldoende is om zorgeloos te reizen (540 km in theorie, 400 km in de praktijk in de winter). Met het weggedrag gaat Ford een stap verder dan andere elektrische auto's. De Mustang MACH-E voelt nauwelijks zwaarder dan een conventionele auto en is daarom minstens zo dynamisch. Ondanks de hoge bouw zorgt het lage zwaartepunt ervoor dat de MACH-E per saldo zelfs in het voordeel is. Zo zorgt Ford ervoor dat elektrisch rijden niet moet, maar mag.
Ford Mustang 22 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
104.963 km - 1967 n.o.t.k.
107.647 km - 1966 € 55.555,-
1.359.167 km - 1968 € 12.345,-
1.359.167 km - 1967 € 14.333,-
107.097 km - 1966 € 31.444,-
105.488 km - 1965 € 39.888,-
2024 € 51.000,- incl. BTW
46.814 km - 1965 € 25.950,-
71.691 km - 1966 n.o.t.k.
126.935 km - 1966 € 27.555,-
779 km - 1965 € 34.900,-
2024 € 53.715,- incl. BTW
71.691 km - 1966 € 28.666,-
66.241 km - 1965 € 24.900,-
95.769 km - 1965 € 27.900,-
25.746 km - 1966 € 29.900,-
14.840 km - 1966 € 32.900,-
75.000 km - 2016 € 911,-
18.827 km - 1971 € 24.750,-
66.666 km - 1966 n.o.t.k.
1966 € 18.250,-
98.970 km - 1966 € 34.900,-