Saab 9-3 Sport Sedan
Saab boven baaS
Maar heel af en toe komt er een geheel nieuwe auto uit het hoge noorden. De vorige Saab 9-3 is sinds 1994 op de markt en pas nu is er een opvolger ontwikkeld. Met de nieuwkomer wil Saab de bestaande klanten behouden met de voor Saab gebruikelijke onderscheidende vormgeving en doordachte ergonomie. De nieuwe Saab 9-3 moet dankzij vooruitstrevende techniek en superieure rijeigenschappen echter ook in de smaak vallen bij een nieuwe groep kopers. Zou dat lukken?
De Saab 9-3 is geen doorsnee auto. Maar... dat zit niet alleen in het imago. Ook als het gaat om de rijeigenschappen, de techniek en de ergonomie weet de 9-3 zich positief te onderscheiden.
Plus
- zeer goede rijeigenschappen
- slimme ergonomische vindingen
- onderscheidend vermogen
Min
- gevoelig voor spoorvorming
- onhandige bediening cruise-control
- matige ruimte achterin
Conclusie
Er zijn heel veel goede en zelfs zeer goede auto's in de klasse van de Saab 9-3. De meeste van die auto's geven na een proefrit een gevoel van goed mee te leven of heel aangenaam. Maar de nieuwe Saab 9-3 Sport Sedan geeft vanaf het eerste begin een duidelijke meerwaarde. Dat begint met het exclusieve imago van Saab, maar komt ook duidelijk naar voren in de rijeigenschappen. De vele ergonomische hoogstandjes, het riante uitrustingsniveau, de heerlijke turbomotor en de sublieme wegligging geven meer dan een gevoel van voldoende of heel goed, ze tonen aan dat anders vooral beter is. Er is altijd baas boven ... Saab.
Saab 9-3 7 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
224.181 km - 2001 € 2.500,-
116.299 km - 2000 € 5.990,-
265.897 km - 2003 € 3.995,-
216.415 km - 2001 € 6.750,-
405.134 km - 2003 € 1.749,-
1.055.203 km - 2002 € 2.199,-
217.592 km - 2000 € 4.950,-