Hyundai IONIQ
Het roer moet om!
Idealisten zijn dun gezaaid. Zelfs wanneer een fabrikant een auto uitbrengt die superzuinig is en de wereld van de ondergang zal redden, zijn de verkopen minimaal. De ervaring leert dat alleen een handjevol wereldverbeteraars en initiatiefrijke overheden zo'n auto kopen. Dus toen Hyundai zich voornam om een milieuvriendelijke auto te ontwikkelen moest het anders. Maak kennis met de IONIQ.
Hyundai wil doorbreken bij het grote publiek met de IONIQ. Dat doet het merk niet door in te zetten op techniek of milieuvriendelijkheid, maar met veel comfort en een lage prijs in aanschaf en gebruik
Plus
- Voordeliger en zuiniger dan een traditionele auto
- Comfortabeler dan een traditionele auto
Min
- Active Lane Control hinderlijk en bemoeizuchtig
- Koetswerk makkelijk uit balans bij plotselinge stuurbewegingen
- Stoelen onprettig op lange afstand
Conclusie
Zal Hyundai het grote publiek weten te bereiken met de IONIQ? Na een proefrit is het antwoord op die vraag een overtuigend ja. Want in plaats van inspelen op techniek of milieuvriendelijkheid, zet Hyundai in op zaken waar het grote publiek gevoelig voor is: prijs, ruimte en comfort.
In vergelijking met andere auto's met eenzelfde prijskaartje is de IONIQ groter, comfortabeler en voordeliger in gebruik. Daarbij heeft Hyundai goed naar de concurrentie gekeken, want op geen enkele manier is merkbaar dat dit de eerste hybride-auto van Hyundai is. Het roer moet om en de IONIQ maakt dat een stuk makkelijker.
Hyundai Ioniq 3 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
156.607 km - 2017 € 13.900,-
32.338 km - 2019 € 22.899,-
32.505 km - 2021 € 45.900,- incl. BTW