Honda Civic (2011 - 2017)
Paardensport
Honda presenteert zich graag als een sportief merk. Daar horen snelle auto's en dus veel paardenkrachten bij. Maar onder druk van de hoge brandstofprijzen, het milieu en de overheid is een hoog verbruik tegenwoordig onacceptabel. Daarom is de Honda Civic nu verkrijgbaar in een nieuwe, extra zuinige uitvoering: de "1.6 i-DTEC". Betekent minder paardenkrachten ook minder rijplezier?
De Honda Civic is nu ook leverbaar met 1.6 i-DTEC motor. Hiermee is de auto zuiniger en dynamischer. Een slim instapmodel voor zakelijke rijders. Betrouwbaar.
Plus
- vlot en zuinig
- rijdt beter dan een standaard Civic
- Grote bagageruimte / slimme constructie achterbank
Min
- Hinderlijke reflectie van displays in voorruit (intensiteit is terug te draaien)
Conclusie
Honda voorziet de Civic van een nieuwe dieselmotor. De 1.6 i-DTEC zou de Civic niet alleen zuiniger maken, maar ook nog eens dynamischer. Honda maakt deze beloften grotendeels waar. De 1.6 diesel is inderdaad een stuk zuiniger dan de 2.2 liter versie, maar niet zo zuinig als beloofd in de folder. De prestaties zijn ruim voldoende en op geen enkele manier krijgt de bestuurder het gevoel dat de 1.6 diesel een compromis is.
Daarbij maakt de nieuwe dieselmotor de auto merkbaar lichter en dat komt het weggedrag ten goede. Kortom: zelfs met minder paardenkrachten kan een auto toch meer rijplezier bieden dan voorheen!
Honda Civic 15 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
95.466 km - 2015 € 15.950,-
138.392 km - 2012 € 8.450,-
142.427 km - 2008 € 6.980,-
181.580 km - 2012 € 8.490,-
209.038 km - 1992 € 3.999,-
281.082 km - 1992 € 8.995,-
295.843 km - 2008 € 2.250,-
153.725 km - 2007 € 5.999,-
151.158 km - 2010 € 7.450,-
202.215 km - 1994 € 750,-
217.599 km - 2002 € 1.750,-
1995 € 1.250,-
1978 € 4.999,-
1987 n.o.t.k.
196.427 km - 1996 € 850,-