Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline | Navi | Airco | Cruise Control | Climate Control | 12 Maand BOVAG garantie
€ 8.940,-
Bouwjaar | 11-06-2014 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 232.312 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 8-TXG-35 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.968 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline | Navi | Airco | Cruise Control | Climate Control | 12 Maand BOVAG garantie
€ 8.940,-
Algemeen
Bouwjaar | 11-06-2014 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 232.312 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 8-TXG-35 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.968 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Potgieter B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Ceresstraat 11 |
Postcode | 9502 EA |
Plaats | Stadskanaal |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)599 - 613405 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.potgieter.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: apr 2013 - mrt 2017
Modelcode: VII, 5G
Technische informatie
Koppel: 320 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 50 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,9 s
Topsnelheid: 218 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 466 x 180 x 150 cm
Wielbasis: 264 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.336 kg
Laadvermogen: 634 kg
GVW: 1.970 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 710 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 108 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,2 l/100km (1 op 23,8)
Brandstofverbruik in de stad: 5,1 l/100km (1 op 19,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,7 l/100km (1 op 27,0)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 2
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 401 - € 418 per kwartaal
Garantie
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
Kilometer na kilometer, bocht na bocht levert deze Volkswagen Golf Variant de beste rijprestaties. Het zijn de degelijkheid van de constructie en de doordachtheid van het ontwerp die ervoor zorgen dat een Volkswagen jarenlang begeerlijk blijft. Zoals deze Golf Variant, bijvoorbeeld. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder dieselmotor en een handgeschakelde zesversnellingsbak. Natuurlijk zijn de sportstoelen super functioneel als het rechterpedaal ingetrapt wordt. Maar ook voor het uiterlijk doen ze veel! Ook 17 inch lichtmetalen velgen, adaptieve mistlampen, aluminium dakrailing, in delen neerklapbare achterbank, elektrisch verstelde en verwarmde buitenspiegels en verstelbare lendensteunen zijn aan boord.
Geen handmatig gerommel meer; de elektrisch inklapbare trekhaak reageert met een druk op de knop. In deze auto beschikt u natuurlijk over een navigatiesysteem. Het audio-installatiesysteem biedt glasheldere geluidskwaliteit, u bedient dit veilig via het stuurwiel. Nooit meer te warm of te koud. De climatronic airconditioning zorgt altijd voor de temperatuur die u kiest. De automatisch inschakelbare verlichting en regensensor zorgen dat onderweg automatisch de verlichting en de ruitenwissers worden ingeschakeld. Daarmee nemen ze u veel werk uit handen. Met cruise control rijdt u rustiger en meer ontspannen, en bovendien zuiniger. Met automatisch dimmende binnenspiegel, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en boordcomputer plus is deze auto helemaal compleet.
Zoals u mag verwachten van deze Volkswagen Golf Variant is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Een belangrijke bijdrage aan de veiligheid in deze auto is de vermoeidheidsherkenning, die waarneemt wanneer de bestuurder tekenen van vermoeidheid vertoont. Soepel wegrijden op een helling is eenvoudig met de hulp van hill hold control.
Dat de kilometerstand in orde is, blijkt uit het meegeleverde tellerrap
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.