Lexus NX (2014 - 2021)
De slimste
SUVs zijn stoer, ruim en comfortabel. Maar ze zijn ook kostbaar, zowel in aanschaf als gebruik. Daarom bieden bijna alle merken inmiddels kleine SUVs aan. Lexus is een van de laatste fabrikanten om een compacte SUV te introduceren. En het merk belooft alles beter te doen dan de gevestigde orde. De Lexus NX zou beter rijden, zuiniger zijn en mooier zijn dan de concurrentie.
De Lexus NX is comfortabel met een sportieve ondertoon. Als het gaat om luxe en ruimte weet de NX te overtuigen als premium-auto. Hybride-aandrijving zorgt voor meer comfort en lager verbruik.
Plus
- comfortabel en zuinig
- onderscheidende vormgeving
- prima weggedrag
Min
- harde rand onderaan rugleuning voorstoel
- head-up display onleesbaar met Polaroid bril
- zeurend geluid CVT versnellingsbak bij sportief rijden
Conclusie
Lexus introduceert als één van de laatste premium-merken een compacte SUV. Een proefrit leert dat Lexus de tijd nuttig gebruikt heeft. De NX biedt alles wat de concurrentie biedt, op één ding na. Volgens Lexus stelt de klant geen prijs op terreinwaardigheid en daarom kon de fabrikant zich geheel richten op de kwaliteiten op de verharde weg.
De rijeigenschappen kunnen worden samengevat als comfortabel met een sportieve ondertoon. Ook als het gaat om luxe en ruimte weet de NX te overtuigen. Tenslotte zorgt de hybride-aandrijving voor meer comfort, een lager verbruik en lagere (gebruiks)kosten. Of de Lexus NX daarmee beter is dan de rest, is puur persoonlijk. Dat de NX daarmee slimmer is dan de rest, dat staat vast.
Lexus NX 10 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
165.985 km - 2014 € 29.950,-
87.326 km - 2019 € 39.950,-
196.744 km - 2015 € 26.950,-
117.500 km - 2016 € 24.950,-
92.499 km - 2018 € 38.950,-
37.441 km - 2022 € 68.950,- incl. BTW
154.631 km - 2017 € 29.450,-
11.500 km - 2023 € 79.950,- incl. BTW
179.698 km - 2015 € 27.450,-
152.181 km - 2015 € 29.450,-