Peugeot 508
Radicaal?
Lang liet Peugeot het publiek in spanning. Na diverse oogstrelende conceptcars onthulde Peugeot de nieuwe 508 uiteindelijk in het begin van 2018. Direct daarna begon de marketingmachine te draaien met termen zoals "de radicale berline", "ongekende rijbeleving" en "anamorphose lijnen". Is de nieuwe Peugeot 508 echt een bijzondere auto, of blijft het bij uiterlijk vertoon en loze marketingkreten?
De Peugeot 508 is anders! De 508 ziet er niet alleen anders uit, dankzij de bijzondere zithouding, de rijke uitrusting en het verfijnde onderstel rijdt de 508 ook anders (beter!) dan gemiddeld.
Plus
- geslaagde vormgeving
- bijzondere ervaring dankzij iCockpit
- bovengemiddeld goede rijeigenschappen
Min
- matige ruimte achterin
- met dieselmotor iets minder mooi in balans dan met benzinemotor
- ergonomisch goed, maar kan beter
Conclusie
Is de nieuwe Peugeot 508 meer dan alleen uiterlijk vertoon en grootspraak van de afdeling marketing? Na vele testkilometers met verschillende motoren is het antwoord op die vraag een volmondig "ja", veel meer zelfs. De motoren en uitrusting zijn goed, maar niet uitzonderlijk. De bijzondere zithouding ("i-Cockpit"), het sublieme audiosysteem en de uitmuntende rijeigenschappen maken de 508 radicaal anders.
Peugeot 508 9 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
99.630 km - 2014 € 9.950,-
35.176 km - 2022 € 27.499,- incl. BTW
105.000 km - 2016 € 14.999,-
49.546 km - 2022 € 26.999,- incl. BTW
28.951 km - 2021 € 34.999,- incl. BTW
168.583 km - 2012 € 6.995,-
167.642 km - 2021 € 21.999,- incl. BTW
23.658 km - 2022 € 37.950,-
53.900 km - 2021 € 29.950,- incl. BTW