Peugeot 508 SW
Radicaal anders?
Een stationcar moet functioneel en ruim zijn. En omdat auto's van dit type in de regel intensief gebruikt worden, mogen ook hoge eisen worden gesteld aan het comfort en de veiligheid. De Peugeot 508 SW voldoet uiteraard aan al die eisen. Maar Peugeot wil meer dan dat. De 508 SW wil radicaal anders zijn. Is dat gelukt?
De Peugeot 508 SW is even ruim en verstandig als de concurrenten. Het extravagante uiterlijk en de iCockpit zorgen echter voor een compleet andere ervaring. Prima benzine- en dieselmotoren.
Plus
- zeer sterke dieselmotor
- Bijzondere ervaring dankzij iCockpit
- geslaagde vormgeving
Min
- veel rijgeluiden boven 110 km/u
- beperkte beenruimte achterin
- laadvloer met opgeklapte achterbank niet geheel vlak
Conclusie
De tweede generatie van de Peugeot 508 is nu ook beschikbaar als stationwagon, ofwel "SW". Net als de sedan, charmeert de stationcar met extravagante vormgeving en een bijzondere opzet van het interieur. De "iCockpit" dwingt de bestuurder in een actieve houding en dat zorgt voor betere controle over de auto en een beter zicht op de klokken.
Als het gaat om de binnenruimte, uitrusting en veiligheidsvoorzieningen is de 508 SW goed, maar niet bovengemiddeld. De iCockpit maakt het rijden onder alle omstandigheden bijzonder. Op een uitdagend parcours kan de 508 SW zich echt bewijzen en zijn ook de rijeigenschappen bovengemiddeld goed.
Peugeot 508 7 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
101.880 km - 2020 € 24.950,- incl. BTW
28.951 km - 2021 € 34.999,- incl. BTW
168.583 km - 2012 € 6.995,-
50.817 km - 2021 n.o.t.k.
167.642 km - 2021 € 21.999,- incl. BTW
23.658 km - 2022 € 37.950,-
53.900 km - 2021 € 29.950,- incl. BTW