Mercedes-Benz GLA (2013 - 2019)

De ster van de betonjungle

Een terreinwagen om onontgonnen gebieden mee te verkennen of woestijnen mee te doorkruisen is wat overbodig. Zeker in Nederland. Wie echter wel het stoere uiterlijk en de ruimte van een terreinauto wenst, kan kiezen voor een sports utility vehicle (SUV). Speciaal voor gebruik in de betonjungle biedt Mercedes-Benz een kleine SUV: de GLA, en die is verbeterd voor 2017.

Autotest | Mercedes-Benz GLA (2013 - 2019) De ster van de betonjungle

De Mercedes-Benz GLA is een SUV die is afgestemd op de behoeften van nu. Geen onoverwinnelijke terreinwagen, maar een luxe en comfortabele SUV voor de betonjungle. Geslaagd concept verbeterd voor 2017

Plus

  • Overtuigend premium-product
  • Basismotor overtuigt met goede prestaties en beschaafd verbruik
  • Geslaagde vormgeving

Min

  • Harde achterkant voorstoelen onprettig voor achterpassagiers

Conclusie

De alleskunner van Mercedes-Benz, de GLA, heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2017. Het uiterlijk is aangescherpt, de uitrusting is gemoderniseerd en de stroomlijn is verbeterd. Dat laatste lijkt misschien een detail, maar in de praktijk zorgt het voor minder rijgeluiden en een (iets) gunstiger verbruik.

Nog steeds overtuigt de GLA als uitgekiende SUV en als Mercedes-Benz. Want ook deze kleinste SUV van Mercedes-Benz biedt de verfijning en de beschaving die kenmerkend is voor het merk. Daarbij biedt de GLA wel de voordelen van een terreinauto (stoere vormgeving, veel ruimte en een bovengemiddelde bodemvrijheid) maar geen van de nadelen (hoog verbruik, dure techniek, twijfelachtige veiligheid). De GLA is daarom met recht dé echte ster van de betonjungle!