SsangYong Kyron

Frontale aanval

Ssang Yong heeft naam gemaakt als fabrikant van exclusieve terreinauto's. Het begon allemaal wat onbeholpen met nieuwe auto's op basis van bestaande motoren, maar gaandeweg heeft het Koreaanse merk steeds meer in eigen huis ontwikkeld. Het beste voorbeeld daarvan is de luxueuze maar toch terreinwaardige Rexton. Nu wil Ssang Yong echter doorbreken bij het grote publiek met de geheel nieuwe Kyron. Met de Kyron is Ssang Yong klaar voor de frontale aanval.

Autotest | SsangYong Kyron Frontale aanval

De SsangYong Kyron is sterk als vierwielaangedreven terreinauto, maar is er ook als tweewielaangedreven SUV. In beide gevallen is de prijs scherp en de techniek bij de tijd.

Plus

  • geslaagde vormgeving
  • nette prijs
  • presteert prima off-road

Min

  • indirecte, onnauwkeurige besturing
  • merkbaar groot en zwaar
  • fors verbruik

Conclusie

Met de Kyron beperkt Ssang Yong zich niet langer tot het segment van de exclusieve terreinauto's. De nieuwkomer bevindt zich in het populaire segment waarin veel leaserijders hun auto mogen uitzoeken. Het belangrijkste wapenfeit van de Kyron is daarom een aanlokkelijk design. Onder dat moderne koetswerk is echter pure off-road techniek te vinden waarmee de Kyron zich leent voor serieus terreinrijden. Wie de Kyron koopt om de ruimte en vormgeving kan kiezen voor een tweewielaangedreven uitvoering. Daarmee werpt Ssang Yong ook een uiterst scherpe prijs in de strijd.